2021. március 11. 13:36 - Lóczi Dóra

Egy lányos apuka gitárral

Széles Tomit sokan ismerik a városban, és bizonyára többen emlékeznek irigylésre méltó, vörösbe hajló hajzuhatagára. A hosszú hajat felváltotta a sármos, lányos apukához illő frizura, de a rockzene iránti szeretete megmaradt. Tomi ismét gitárt ragadott, gondolatatit, érzéseit zenébe ölti, és újra rockzenére dobban a szíve.

blog_2021_04_03.jpg

Volt egy kisebb vargabetű az életedben, de én úgy látom, hogy ez a hangszer visszacsábított Téged, hiszen újra gitárt ragadtál.

Igen, vissza. Volt egy kis szünet családi elfoglaltságaim miatt, ugyanis megszületett a kislányom. De most, hogy már nem kisbaba, a mezőhegyesi Pick Down zenekar felkeresett, hogy gitárost keresnek, amit örömmel elvállaltam. Először csak arról volt szó, hogy gitározni fogok, és keresünk majd egy énekest is, de addig-addig kerestünk, hogy végül megtaláltunk engem. Így a gitár mellett az énekes is én lettem.

Mi kell tudni a zenétekről? Milyen zenét játszotok?

Igazán mi sem tudjuk műfajilag behatárolni. Született egy Metál Hammer kritika is rólunk, és a kritikus sem tudtam behatárolni a stílusunkat. Az egészen kemény hard rocktól a picit lágyabb zenéig elég széles skálán mozgunk. Mi sem szeretjük saját magunkat beskatulyázni, hanem azt játsszuk, amit szeretünk, meg amit tudunk.

Szerzőként is bemutatkoztál már, ha jól tudom?

Igen, nagyrészt én írom a dalokat, és a dalszövegeket is.

Mi az, ami az alkotáshoz ihletet nyújt neked?

Minden megihlet. Próbálom úgy írni a dalszövegeket, hogy ne csak rólam szóljanak, vagy ne csak egy élethelyzetről, hanem mindenki magáévá tudja tenni ezeket a gondolatokat.

Talán már egyre kevesebb együttes vállalja fel ezt a rock-vonalat, de ti híven viszitek tovább. Itt a Dél-Alföldön ez mennyire népszerű ez a stílus? Mennyire keresik ezt a zenét, illetve az ilyen zenét játszó előadókat?

Én azt látom, hogy nagyon népszerű. Elég sok rock zenekar van hála Istennek Békés megyében is. Ez a műfaj szerintem sosem hal meg. Most a pandémia miatt sajnos nincs úgy lehetőségünk koncertezni, mint korábban, de nagyon várjuk, hogy végre újra találkozhassunk a közönségünkkel.

A legjobb út, hogy eljussatok a nézőkhöz, hallgatókhoz a jelenlegi helyzetben az, ha lemezeket adtok ki, illetve klippel jelentkeztek. Hogy álltok ezen a téren?

A tavalyi év szeptemberében kiadtunk egy nagylemezt Évek címmel. Az a helyzet állt elő, hogy hamarabb készült el a nagylemez, minthogy elkezdtünk volna koncertezni. Így sajnos még nem tudtuk a nagyközönségnek élőben
megmutatni a számokat, de a lemez megvan, kézzel fogható, rendelhető, hallgatható, sőt ingyenesen letölthető az internetről.

Mik a legközelebbi tervek?

Tervezzük egy kislemez kiadását, ami néhány hónapon belül meg is fog jelenni. Nem tétlenkedünk jelen helyzetben sem, dolgozunk keményen tovább.

Említetted, hogy a kis szünetet családi elfoglaltság okozta, hiszen megszületett Anna, a kislányod. Én láttam, hogy az a bizonyos alma nem fog messze esni a fájától. Mennyire vevő a kislányod erre a stílusra? Hogy érzed magad a bőrödben lányos apukaként?

Egyrészt nagyon féltem Őt mindentől. És bár ennek a szakmának is vannak árnyoldalai, de mindenképpen örülnék, ha ezt az utat választaná. Egyelőre úgy látom rajta, hogy tetszik neki. Amikor itt van és én gyakorlok, akkor hozza Ő is a kis gitárját meg a mikrofont, és lelkesen énekel velem.

A fiatalok mennyire szeretik ezt a stílust? Lesz utánpótlás?

Igen, lesz. Én meg is döbbentem ezen, mert azt hittem, hogy nincs erre kereslet a fiatalabb generáció körében. De szerencsére nem így van. A TV-ben is lehet látni, hogy különböző tehetségkutató műsorokba szép számmal jelentkeznek olyan zenekarok, akik nem a populáris zene irányába haladnak, hanem inkább ezt a keményebb, rockosabb vonalat képviselik. 

Online térben is láttunk már Téged, hiszen közös produkciókat adsz elő ismeretlenekkel, más előadókkal. Hogy talált meg Téged ez az új lehetőség?

Ez egy applikáció, amelyet én azért kezdtem el használni, hogy az önbizalmamat, a hangomat próbáljam ezáltal fejleszteni. Sokkal könnyebb ezt úgy tenni, ha ismeretlenekkel énekel az ember. Ezen az applikáción keresztül születtek barátságok. Elég sok énekesnőt, énekest ismertem meg, akikkel a programon kívül is közös projektekbe fogtunk azóta. Nagyon jó kis közösség alakult ki, ezen túl pedig remek lehetőség a gyakorlásra.

De a szerelmed mindenképpen a gitár marad továbbra is, gondolom?

Így van! Mindig a kislányom és a gitár marad az örök szerelmem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://komlosmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr516457712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása